Branding

Brand management, branding of merkmanagement is een vorm van marketing waardoor men meerwaarde voor een onderneming en merkidentiteit realiseert.

Tijd voor een dikke huisstijl

Wat maakt branding zakelijk zo belangrijk

Goede branding gaat verder dan een dikke huisstijl. Branding heeft namelijk alles te maken met de manier waarop jouw bedrijf iets waardevols bijdraagt. Een persoon moet zich gebonden voelen aan je product of dienst. Het overbrengen van een prettig gevoel staat centraal. Dus waar begin je? Juist, bij het jasje. Want zien is geloven! Door gebruik te maken van een uniek color scheme, font type en logo design onderscheid je jouw merk t.o.v. de rest van de massa.

Wat doen we

We maken kennis met jou als ondernemer, je bedrijf en de interne cultuur. Op basis hiervan word er conceptueel aan je merkidentiteit gesleuteld. Uiteindelijk word er een definitief plan afgeleverd waarin alles van logo design tot verpakkingsmateriaal gevisualiseerd staat. Nu nog printen, drukken en afleveren!

Onze werkwijze

Introductie

Analyse

Inventarisatie

Concept

Design

Productie

Aflevering

Een dikke huisstijl is deel van de conversie optimalisatie

Een goede huisstijl zorgt voor herkenbaarheid. Het geeft mensen de kans in één oogopslag te realiseren met wie zij te maken hebben. Denk hierbij aan een gaaf logo of het gebruik van een unieke kleur. Het laat zien wat je bedrijf doet en waar deze voor staat. Met een doordacht logo, uniek color scheme en onderscheidend font type ben je al een heel eind op weg. Je huisstijl is een belangrijk deel van je zakelijke identiteit en onderscheidt jouw merk van je concurrenten.

Wanneer maak je een huisstijl? Je gaat aan de slag met een doordachte huisstijl als je serieus aan het ondernemen bent. Een huisstijl draagt namelijk bij aan een verhoogde conversie. Wanneer mensen in positieve zin in contact zijn gekomen met je bedrijf zullen ze een professionele en doordachte uitstraling altijd waarderen en in veel situaties ook meenemen in een besluit om zaken met je te doen.

Onze branding diensten

Dit heb je nodig voor een goede zakelijke identiteit

Een goede zakelijke identiteit zit ‘m niet in één ding. Het is een combinatie van diensten en producten die het gezamenlijk tot een succesvol verhaal maken. Weet je niet helemaal zeker waar je aan toe bent? Klik op de knop hieronder voor hulp.

Logo

Catchy, tijdloos en helemaal eigen. Een logo is deel van je merkidentiteit.

Drukwerk

Briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, vlaggen, dozen, stickers en meer!

Huisstijl

Een goede eerste indruk maak je maar één keer. Laat het een goede zijn.

Heb ik dit nodig?

Weet je niet waar je moet beginnen of waar je aan toe bent? Klik dan hier.

Wil jij jouw merkidentiteit verbeteren, heb je een vraag of wil je gewoon even kletsen? Stuur je bericht.

“Toffe branding betekend zo veel meer dan alleen een goede eerste indruk.”

Vragen over branding

Wat betekend een goede huisstijl voor mijn bedrijf

Goede branding draagt bij aan een sterke merk- en bedrijfsidentiteit. Denk aan een opvallende kleur of uniek lettertype, maar ook aan een slogan die direct blijft hangen. Dit zijn zomaar een paar voorbeelden die ervoor kunnen zorgen dat je direct opvalt en de concurrentie voor blijft. Deze herkenbaarheid zorgt voor een professionele uitstraling, meer aandacht van je doelgroep en resultaat.

Wat maakt kleur zo belangrijk in een huisstijl

Kleur is emotie en zien is geloven. Bijna iedere kleur roept een gevoel of gedachte op. Neem bijvoorbeeld twee dominante kleuren in onze huisstijl. Paars en beige. Beige staat voor geluk, verstand en energie, terwijl paars staat voor loyaliteit, vertrouwen en waarheid. Dit zijn punten waar we bij Plan B Design sterk in geloven. Je kunt met kleur dus heel veel laten overbrengen en mensen doen binden met je bedrijf.

Hoe kies ik een sterk en matching lettertype

Een mooi font type brengt een boodschap echt over. In de wereld van typografie is er ontzettend veel mogelijk. Om het juiste lettertype te kunnen bepalen moet je jezelf eerst afvragen wat je wilt uitstralen. Gaat het om een zakelijke of creatieve stijl? Wil je graag een luxe uitstraling of ga je voor speels en hip? Wat voor producten of diensten biedt je aan? Heb je inmiddels een duidelijke plaatje in je hoofd? Mooi, dan ben je al een heel eind op weg.