wij zijn goed in

Lekker sociaal doen
social manager

Social

Tweeten, liken, delen, reageren… #weloveit!

Social media heeft de afgelopen jaren ontzettend veel mogelijk gemaakt voor alle type ondernemers. Of je nu een startup bent of een bestaand bedrijf die al meerdere decennia aan het ondernemen is, het is voor iedereen mogelijk om de kracht van social media te benutten. Je kunt met de meest simpele technieken en activiteiten een ontzettend groot bereik hebben, die vele malen effectiever is dan die van gedrukte media.

Social media is voornamelijk aantrekkelijk om twee redenen. 1, een schappelijk prijskaartje en 2, bereik! Grote getallen, daar zijn we allemaal verslaafd aan, maar meten is weten… Door de geavanceerde technieken die achter nagenoeg ieder gerenommeerd social media platform hangen, is het met de juiste input mogelijk om hele specifieke targets te behalen. Een grote groep mensen bereiken is namelijk niet wat je omzet doet stijgen. Het correct plannen en wegzetten van diverse campagnes maakt het mogelijk om daadwerkelijk met social media je omzet te verhogen en de juiste mensen aan jouw merk of bedrijf te binden. En dat is wat je wilt natuurlijk!

Social Media advertising

Het doel van social media advertising is, net als bij SEA (Search Engine Advertising), het effectief bereiken van een specifieke doelgroep. Social media advertising is een vorm van “paid media”. Het voordeel van social media advertising is dat je op ieder gerenommeerd netwerk, denk aan Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest en TikTok, jouw bericht kunt promoten. Ieder netwerk heeft zo zijn eigen sterke en minder sterke punten. Het is ontzettend belangrijk om jouw advertenties af te stemmen op de manier waarop de gebruiker, jouw doelgroep, het specifieke platform gebruikt.

1

Tijd voor een bakkie

Want zonder (instaproof koffie) brandstof loopt onze motor niet!

2

Maak je wensen kenbaar

Na een energieke brainstormsessie gaan wij voor je aan de slag

3

Plan op maat

Goede “online shine” kent geen vaste prijs. Wij maken altijd een plan op maat

4

Achterover hangen

Want wij doen de rest! Jij kunt ongehinderd doorgaan met ondernemen

Plan B

Veel gestelde vragen

Een aantal veel voorkomende vragen over social media vind je hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet en neem contact met ons op. Ons luisterend oor en een passende reactie krijg je altijd!

Hoe vaak moet ik berichten plaatsen op mijn social media kanalen?

Als je serieus werk wilt maken van jouw social media dan moet je eerst denken aan een strategie. Wat wil je plaatsen? En wie is je doelgroep? Dat zijn twee vragen die al vrij snel gesteld kunnen worden. Het is voldoende om wekelijks te posten op al jouw social media kanalen, iets vaker is beter. Het is alleen niet voor alle bedrijven mogelijk om meer dan één keer per week echt relevante content te posten. En ga je te lang berichten posten die er simpelweg niet toe doen, dan zul je zien dat jouw loyale fanbase langzamerhand zal afnemen.

Hoe krijg ik meer likes op mijn zakelijke social media pagina's?
Relevante likes, daar draait het om. Likes van je doelgroep dus. Hoe krijg je die? Door waardevolle berichten te plaatsen die jouw doelgroep aanspreken. Doe je dit met regelmaat dan gaan fans je na een tijdje vanzelf volgen en reageren op de berichten die je plaatst. Je kunt bijvoorbeeld een waardevol bericht promoten op Facebook bij een specifieke doelgroep. Op die manier laat je zien wat je te bieden hebt en kom je bij precies de juiste mensen in beeld. Daarmee sla je twee vliegen in één klap, je komt onder de aandacht bij de juiste groep en je verzamelt ook direct e-mailadressen voor jouw e-maillijst.
Heeft social media in mijn vakgebied of branche eigenlijk wel zin?

In één woord: ja. Iedere branche, ongeacht omvang, kan profiteren van social media. Waarom? Informatie! Iedereen wil graag effectief geinformeerd worden, dus ook de vakhandel, conculega’s en gelijkgestemden. Jouw berichten zullen dan wellicht niet de meeste likes genereren, maar je zult wel degelijk zien dat je met de juiste mensen interactie krijgt.

Abonneer jezelf op één van onze social media managers

Door jezelf te abonneren op één van onze social media managers krijg jij als ondernemer meer tijd om te ondernemen! Jouw persoonlijke social media manager zorgt er namelijk voor dat alle actuele content gepost wordt, de pagina’s er constant netjes bijstaan en je er altijd van verzekerd bent dat jouw volgers alle ins and outs van jouw bedrijf onder ogen krijgen. Dit en nog veel meer allemaal in één abonnement van 12 maanden.

Social