wij zijn goed in

Social Media advertising
Ad manager

Online ads

Social Media advertising

Het doel van social media advertising is, net als bij SEA (Search Engine Advertising), het effectief bereiken van een specifieke doelgroep. Social media advertising is een vorm van “paid media”. Het voordeel van social media advertising is dat je op ieder gerenommeerd netwerk, denk aan Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest en TikTok, jouw bericht kunt promoten. Ieder netwerk heeft zo zijn eigen sterke en minder sterke punten. Het is ontzettend belangrijk om jouw advertenties af te stemmen op de manier waarop de gebruiker, jouw doelgroep, het specifieke platform gebruikt.

Niet ieder social media netwerk wordt met dezelfde reden gebruikt, denk dus goed na welke netwerken bij het imago van jouw dienst, product of bedrijf passen en stel je marketing daarop af. Het kan een heel vertekend beeld geven als je op verschillende netwerken content plaats, die irrelevant is voor de personen die zich daar bevinden.

Het grootste voordeel van social media advertising is het bereiken en vooral uitbreiden van jouw doelgroep. Heeft jouw pagina bijvoorbeeld zo’n 200 likes, dan is jouw organische bereik vaak niet zo groot. Maar kies jij ervoor om met regelmaat jouw product of dienst te promoten, dan zal je zien dat jouw bereik heel snel flink zal gaan stijgen!

Tweeten, liken, delen, reageren… #weloveit!

Social media heeft de afgelopen jaren ontzettend veel mogelijk gemaakt voor ondernemers. Of je nu een startup bent of een bestaand bedrijf die al meerdere decennia aan het ondernemen is, het is voor iedereen mogelijk om de kracht van social media te benutten. Je kunt met de meest simpele technieken en activiteiten een ontzettend groot bereik creëren, die vele malen effectiever is dan die van bestaande gedrukte media. 

1

Tijd voor een bakkie

Want zonder (goed geadverteerde koffie) brandstof loopt onze motor niet!

2

Maak je wensen kenbaar

Wij inventariseren alle wensen en verwachtingen en komen met een waterdichte strategie

3

Plan op maat

Je wilt het van de daken schreeuwen? Wij leggen een plan op maat op tafel en maken het mogelijk

4

Achterover hangen

De eerste campagne is een feit! Wij gaan aan de slag en jij kan lekker doorgaan met ondernemen

Plan B

Veel gestelde vragen

Een aantal veel voorkomende vragen over social media advertising vind je hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet en neem contact met ons op. Ons luisterend oor en een passende reactie krijg je altijd!

Op welke social media kanalen kan ik het beste adverteren?

Ieder social media kanaal heeft sterke en minder sterke punten. Facebook heeft bijvoorbeeld een hele brede doelgroep en grote bussines omgeving waarin alles gemonitord en geannalyseerd kan worden. Instagram heeft een hele actieve gebruikerskring en kent veruit de hoogste interactie. Linkedin is vooral sterk in de zakelijke markt (B2B) en netwerken als Pinterest scoren weer heel goed in de interieurbranche en bij bloggers en vloggers. Twitter kent in Nederland een kleine, maar professionele doelgroep. Last but not least: YouTube. YouTube wordt over het algemeen beschouwd als zoekmachine, maar is zeker hard op weg om één van de meest gebruikte social media kanalen ooit te worden. YouTube kent een extreem breed publiek en advertenties op dit netwerk kennen een vrij hoge conversie in bijvoorbeeld webshops.

Heb ik een goede website nodig?

Jazeker, want waar stuur je jouw doelgroep na het zien van jouw advertentie eigenlijk naartoe? Zonder goede website heeft investeren in iedere vorm van marketing eigenlijk geen zin. Een goede site biedt een uitstekende fundering om jouw kersverse leads interactief te laten zijn met jouw dienst of product. Denk aan het verzamelen van contactgegevens, offerte-aanvragen, aankopen van producten in je webshop of het voorzien van meer informatie over jouw bedrijf, merk of dienst. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Wat kost adverteren op social media?

Je kunt voor enkele tientallen euro’s lokaal al een advertentie plaatsen, maar dergelijke micro ads zijn niet de advertenties die jouw omzet doen groeien. Het doel is veelal om op lange termein diverse campagnes weg te zetten en deze goed te monitoren. Met de beschikbare gegevens kun je jouw social media ads constant blijven verbeteren en zo ervoor zorgen dat alle advertenties hun targets behalen.

Waarom is social media advertising goed voor mijn bedrijf?

Jouw doelgroep zit op social media, dat zal voor het meerendeel van de bedrijven in Nederland het geval zijn. Wil jij dus als bedrijf meer omzet behalen en jouw doelgroep bereiken? Dan kun je er eigenlijk niet onderuit om actief op social media jouw bedrijf, merk, product of dienst te promoten.

Abonneer jezelf op één van onze ads managers

Door jezelf te abonneren op één van onze ads managers ben jij er als ondernemer van verzekerd dat jouw online advertenties altijd goed scoren! Jouw persoonlijke ads manager zorgt er namelijk voor dat jouw ads gecreëerd, beheerd, gemonitord en geüpdatet worden. Het is belangrijk om jouw advertenties constant in de gaten te houden en hun prestaties te volgen, zo sta je nooit voor onaangename verrassingen en ben je er altijd van verzekerd dat jouw omzet, mede door jouw ads manager, blijft stijgen. Dit en nog veel meer allemaal in één abonnement van 12 maanden.

Online ads