online advertising

Hoe maak ik mijn bedrijf beter vindbaar in zoekmachines

Wereldwijd zijn er een handje vol populaire zoekmachines. Bing en Yahoo zijn twee bekende, maar Google is veruit de meest populaire zoekmachine met een aandeel van ruim 95%. Adverteren op Google is dus een goede manier om jouw bedrijf of dienst extra goed vindbaar te maken. Ondanks ijzersterke Search Engine Optimalisation (SEO) kan het nog steeds voorkomen dat je bijvoorbeeld door veel concurrentie nog steeds niet optimaal vindbaar bent in bovengenoemde zoekmachines. Door je bedrijf, product of dienst op de juiste manier in de zoekmachines te promoten ben je er van verzekerd dat jouw onderneming goed gevonden word.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA staat voor Search Engine Advertising, hiermee wordt betaald adverteren in de zoekmachine bedoeld. Je herkent een geadverteerd zoekresultaat in bijvoorbeeld Google aan het kleine vetgedrukte ‘adv’ tekstje. De eerste twee tot vier zoekresultaten zijn veelal geadverteerde zoekresultaten. Het doel van online adverteren is het vindbaar maken van jouw dienst of product aan een specifieke doelgroep. Het verschil met SEO (Search Engine Optimalisation) is dat je voor SEA betaalt om gevonden te worden en met SEO niet. SEO focust zich voornamelijk op de organische vindbaarheid van je website. Dit kan o.a. verbeterd worden door het schrijven van de juiste teksten, goede techniek en pagina indeling.

Wij denken dat er altijd ruimte voor verbetering is. Nieuwsgierig? Vraag dan de gratis website analyse aan.

Wil jij de zoekmachine aan jouw kant hebben staan? Stuur je bericht.

“Door de zoekmachine een handje te helpen zet je jezelf op pagina nummer één.”