Online advertising

Maak je onderneming beter vindbaar in de zoekmachines

Wereldwijd zijn er een handje vol populaire zoekmachines. Bing en Yahoo zijn twee bekende, maar Google is veruit de meest populaire zoekmachine met een aandeel van ruim 95%. Adverteren op Google is dus een goede manier om jouw bedrijf of dienst extra goed vindbaar te maken. Ondanks ijzersterke Search Engine Optimalisation (SEO) kan het nog steeds voorkomen dat je bijvoorbeeld door veel concurrentie nog steeds niet optimaal vindbaar bent in bovengenoemde zoekmachines. Door je bedrijf, product of dienst op de juiste manier in de zoekmachines te promoten ben je er van verzekerd dat jouw onderneming goed gevonden word.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA staat voor Search Engine Advertising, hiermee wordt betaald adverteren in de zoekmachine bedoeld. Je herkent een geadverteerd zoekresultaat in bijvoorbeeld Google aan het kleine vetgedrukte ‘adv’ tekstje. De eerste twee tot vier zoekresultaten zijn veelal geadverteerde zoekresultaten. Het doel van online adverteren is het vindbaar maken van jouw dienst of product aan een specifieke doelgroep. Het verschil met SEO (Search Engine Optimalisation) is dat je voor SEA betaalt om gevonden te worden en met SEO niet. SEO focust zich voornamelijk op de organische vindbaarheid van je website. Dit kan o.a. verbeterd worden door het schrijven van de juiste teksten, goede techniek en pagina indeling.

Social Media Advertising

Het doel van social media advertising is, net als bij SEA (Search Engine Advertising), het effectief bereiken van een specifieke doelgroep. Social media advertising is een vorm van ‘paid media’. Het voordeel van social media advertising is dat je op ieder gerenommeerd netwerk, denk aan Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest en TikTok, jouw posts kunt promoten. Ieder netwerk heeft zo zijn eigen sterke en minder sterke punten. Het is ontzettend belangrijk om jouw advertenties af te stemmen op de manier waarop de gebruiker, jouw doelgroep, het specifieke platform gebruikt.

Promoot je zakelijke content op het juiste social media netwerk

Niet ieder social media netwerk word met dezelfde reden gebruikt. Denk dus goed na welke netwerken bij het imago van jouw dienst, product of bedrijf passen en stel je marketing daarop af. Het kan een heel vertekend beeld geven als je op verschillende netwerken content plaats, die irrelevant is voor de personen die zich daar bevinden. Het grootste voordeel van social media advertising is het bereiken en vooral uitbreiden van je doelgroep. Heeft je pagina bijvoorbeeld zo’n 200 likes, dan is jouw organische bereik vaak niet zo groot. Maar kies jij ervoor om met regelmaat jouw product of dienst te promoten, dan zal je zien dat het bereik van jouw pagina aanzienlijk, versneld kan toenemen.

Wij denken dat er altijd ruimte voor verbetering is. Nieuwsgierig? Vraag dan de gratis website check aan.

Wil jij jouw bedrijf beter vindbaar maken op zoekmachines als Google? Stuur je bericht.

“Door de zoekmachine een handje te helpen zet je jezelf op pagina nummer één.”